Chocolicious

Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Malin - 6 juli 2017 22:15

Stallet på förmiddagen idag då jag jobbar ikväll.

Idag skulle jag äntligen få hoppa upp på ryggen på båda mina killar, om Dinos ska satt kvar   

Å det gjorde den, så efter att ha fixat klart stallet så hämtade jag in Dino från hagen. Dagen till ära invigde vi den nya sadelgjorden, mina nya stövlar och den nya hjälmen!


Dino fick gå et lättare pass där vi skrittade fram ordentligt, travade lite på volt och längs spåret och avslutade med ett par varv i galopp. Fin om än lite ringrostig känsla. Dino verkade mycket nöjd över att få komma igång och jobba igen, å det är en sann glädje att hoppa upp på hans rygg.


     


När Dino var färdigmotionerad var det Neros tur. Å för hans del blev det ett mastodontpass idag då vi inte riktigt kom överens. Vi började med ett dressyrpass på banan, men han kom inte loss och igenom ordentligt i ena galoppen, varför jag valde att byta till tömkörningsutrustning för att se hur han rörde sig. Kunde inte så något annorlunda utan han jobbade fint på tömmen och kom loss ordentligt. Avslutade med att hoppa upp barbacka och känna igenom honom igen.

Så det var väl som vanligt att herr Nero inte kändes för att arbeta igenom just idag. Kanske lite träningsvärk från gårdagen...

Ibland kan man få hjärnsläpp på den hästen.


Men nöjda avslutade vi med dusch och godis...


Bjuder på några flera härliga bilder från igår...


           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards