Chocolicious

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Malin - 20 maj 2011 22:12

Idag har det blivit massor med ridning, så kul!  

Började med Jerez och en tur på ridbanan. Han fortsatte att svamla runt lite vid uppsittningen, vet dock inte riktigt om han testar mig för att se hur hård jag är eller vad som är problemet. Iaf hade jag med mig Putte som höll i och till slut så stod han still och jag kunde hoppa upp utan problem.

Skrittade runt ett par varv och tog därefter traven. Jerez bjuder på fint framåt och gick i en trevlig och avslappnad arbetsform. Jobbade mycket längs fyrkanten och gjorde lite spontana volter här och där. Fungerar betydligt bättre med rakriktningen och han tränger nästan inget alls inåt idag  

Tog därefter ett par varv i vänstergaloppen och han bjöd på fint, provade sen höger galoppen men där blir det jobbigt. Fick en fattning som dessvärre blev fel galopp men vi tar det lite pö om pö. Svettig pållis som blev svampad och sen rullade sig ordentligt i hagen  


Därefter var det dags för Alcytano. Första uteritten för vår del idag. Tog en tur till gropen även med honom. På ditvägen skyggade han friskt för ungtjurarna som Jerez tittade på igår. Vi mötte lastbilen idag oxå, men Alcytano verkar inte bry sig. Därefter gick vi ner i gropen och klättrade upp för den brantaste backen i skritt tre ggr. Alcytano fick ta i ordentligt. Travade runt lite och tog därefter galoppjobb uppför den lite mindre branta backen. Ojj vad kul Alcytano tyckte att det var. Spetsade öron, små pip och frustningar när han fick sträcka ut uppför backen  


Väl hemma krattade jag matjord på del två av gräsmattan och tog därefter en skön löptur (5km) som kändes super.

En riktig toppendag    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards