Chocolicious

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Malin - 9 maj 2011 09:15



Idag tog Jerez och jag en välbehövlig vila från sadel och ridbanan och tog en vända ut i naturen med endast grimma och grimskaft.

Dock hade vi turen att stöta på lite nyheter, vilket alltid är positivt i min synvinkel när man har unghäst. Desto mer man hinner se och uppleva med en unghäst, desta tryggare och lugnare blir den i all hantering framöver.

Idag blev vi överraskade av en enorm Nordsvensk kille som kom utdundrandes ut skogen. Jises vad stor den var. Men efter ett par trippsteg och lita blåsande kunde vi fortsätta promenaden brevid besten *)

Dessutom stod det några kossor inne i en ladugård och dom vrålade som bara den, längtade väl ut kanske. Det ljudet tyckte nog Jerez var mycket udda för han såg så konfunderad ut varje gång det lät.

Sen på hemvägen så kom slamsugningsbilen åkandes, eftersom vi aldrig mött lastbil förut så vinkade jag till föraren att lugna ner sig lite så Jerez och jag han ställa oss brevid vägen så vi kunde titta på lastbilen utan att riskera att hamna för nära ifall han skulle reagera. Dock verkade inte Jerez bry sig alls, så nästa gång provar vi att vara kvar på vägen tror jag.


Hemma på gården ägnade sig Putte åt att såga ved med motorsågen, han stängde snällt av när vi närmade oss, men unghästägare som jag är så ropade jag till honom att starta motorsågen och fortsätta såga. Promenerade helt sonika fram med Jerez till sågen och parkerade oss där för en stund. Jerez såg till en början lite tveksam ut men gick snällt fram när jag manade honom och efter att ha stått där i någon minut så var ju inte sågen något att bry sig om öht.


Duktiga killen :))

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards