Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Istadig som en åsna...

Av Malin - 24 juli 2013 23:29

Idag visade Nero att han minsann har en väldigt stark förmåga att slå av radarn när det passar honon. Å då reagerar han inte på någonting. Han blir som en staty!

Dagens ridpass resulterade i just denna upplevelse :-o
Var ju markarbete som stod på schemat, så på med hoppsadeln och ut på banan. Red fram i samtliga gångarter medan Madde la fram lite bomövningar. Skulle börja skritta över markbommar men det tänkte inte Nero vara med på. Han ska nämligen hoppa över allt, som om hindret var minst 110cm högt och gärna lika brett :-D
Å då sa matte ifrån och bad om att han skulle SKRITTA över. Då plockade Nero fram sin istadiga åsnekaraktär och vägrade röra sig en mm!!!

Spelar ingen roll att jag driver med hela kroppen, smackar, klatschar till med spöet på bogen eller på rumpan. Han tittar åt ett annat håll och ignorerar allt jag ber om. Å då blir jag förbannad, för han ska lyssna på vad jag ber om. Ser hellre att han protesterar än att han stänger av. Så då tar vi väl oss igenom uppgiften från en annan utgångspunkt som i slutändan leder fram till det jag ber om. Drev upp Nero i galopp och sket fullständigt i om han hoppade över alla bommarna i ett svep, huvudsaken är att han svarar framåt. Så när vi galopphoppat samtliga varianter som fanns, å det mina vänner, det gör han med spetsade öron och sug i munnen. Så det är inte så att han tvingas mot sin vilja, för han älskar att hoppa, men hatar markbommar :-/ Då gick vi ner i trav och gjorde om samma sak. Slutligen la vi två bommar efter varandra och avslutade med att skritta över på långa tyglar, utan tillstymmelse till tjaffs ;-)

Såå... Summa summarum fick jag igenom övningen, bara på ett annat sätt än vad jag planerat :-P Så nu blir det till att skritta över bommarna varje pass på utebanan tills vi fått igenom denna dumhet.

Bjuder på en bild på dagens outfit... Innan vi blev ovänner ;-)

Å så till det roliga jag hintade om häromdagen. Nero ska bli fotograferade för en bok om PRE-hästen :-)
Det är fotograf Natalie Lindholm som håller på med ett projekt som ska mynna ut i en bok, och hon åker Sverige runt under sommaren för att fotografera snygga pållisar. Förhoppningsvis kommer han med i boken, och jag ska även passa på att ta lite fina bilder för egen räkning.
Så nu har jag fullt upp med att leta lämplig plats att vara på, och planera för klädsel på oss båda...

Tänker mig uppsuttna ridbilder med Nero knoppad, vilker det kommer att bli även till boken dvs en knoppade Nero.
Så idéer och tips på platser här i närheten mottages tacksamt. Kan vara en fin skogsglänta, en ridbar äng, en ridbana med fina omgivningar?! Å vad ska vi ha på oss. Tror jag vill ha klassiskt vitt schabrak och vita benlindor på Nero, för att framhäva hans färger... Men vad ska jag ha på mig?!

Så inför tävlingen den 7/8 ska Jennifers kompis Mimmi provknoppa Nero, hon gör jättefina liggande Flyingeknoppar. Så hoppas vi att det funkar för då knoppar hon även inför fotograferingen som är den 16/8!

Mycket att tänka på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards