Chocolicious

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Malin - 2 februari 2014 21:56

Idag har min röst lagt av helt pga gårdagens trevligheter med utgång...så idag får helt enkelt bli en tyst dag!

Var till stallet imorse och släppte ut Nero, och han skötte sig bra även idag...men så är det ju jag som bestämmer oss emellan oxå!


Vände hemåt på direkten för att äta frukost och vila rösten.

Stallet igen på eftermiddagen, då tillsammans med sambon eftersom vi först åkte och köpte pelletssäckar.

När vi kom till stallet hade solens strålar förorsakat ett jätte snöras från taket, så det var bara att skotta sig in.


Fick hjälp av sambon att fixa dubbelt inslöpp till Neros hage och sen får vi se om det underlättar lite.

När Nero ätit lite mellis hämtade jag ut honom och gjorde iordning. Vi begav oss ner till ridhuset i samlad tropp, och sambon tog sig an Nero medan jag byggde bana....


 

Började med att lägga ut nio stycken markbommar, där jag la två omgångar med tre på varje långsida, och sen tre på diagonalen. Red i både skritt och trav över dem, och Nero skötte sig med den äran. Han kändes så avslappand och fin idag.


La sedan upp de diagonala bommarna till ett kryss och red först med markbom i trav, och sedan i galopp från båda hållen. Nero skötte sig jättebra och bjöd på harmoniska och runda språng....så duktig!

   


Avslutade med att trava över markbommarna igen innan vi skrittade av för idag. Nero verkade nöjd med sig själv och njöt av gottebitarna som matte bjöd på tillbaka i stallet.


Imorgon väntar dressyträning för Ola och på tisdag ska Nero ha välförtjänt vilodag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards