Chocolicious

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Malin - 27 november 2014 21:00

Idag blev åter en fullspäckad dag för min del.

Hade ju fått nys om att Färjestads Rid och TravShop hade 40 års jubileum med fina priser och erbjudanden idag, så det fick bli en tur dit på förmiddagen.

Mycket folk var det, men jag hittade ett Bucas fleecetäcke till Dino för 99kr, ett varsitt 300g stalltäcke för 299kr till båda pojkarna och ett par Pikeur Ridbyxor till mig på halva priset. Så var ganska så nöjd när jag återvända hemåt. En snabb lunch och sen fick jag skynda mig till Dino för att mocka och sedan ta in samtliga hästar. Gick fint även idag och Dino skötte sig. Vidare till Nero där ett dressyrpass i ridhuset stod på agendan för dagen.

Var tydligen teorilektioner på första passen för ridskolan idag, så det var extra gott om plats och tid.

Nero kändes väldigt fin idag. Vi jobbade fokuserat med öppna, sluta och skänkelviknigar i trav och i galoppen jobbade vi med fattningarna. Så fin känsla ger han nu när orken börjar finnas där. Han galopperar samlat, bärigt och nästan på stället om man ber honom, å jag har nada i handen   


Så här gör min lilla knaspålle när matte fixar med maten i stallet efter avslutat ridpass - sötnöten!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards