Chocolicious

Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Uppe med tuppen...

Av Malin - 19 maj 2016 20:00

Känns väldigt skönt sedan jag bytte jobb att min dagar lättare följer samma rytm. Eftersom jag börjar en timme senare när jag jobbar dagpass, och slutar en timme tidigare när jag jobbar kvällspass så innebär det två timmars extra sömn varje natt. Å det märker jag redan av. Är mycket piggare och vaknar av mig själv på morgonen, ungefär samma tid oavsett om jag är ledig eller inte.


Idag hade jag klockan på 7.30, men vaknade av mig själv vid 7-tiden och var pigg. Så himla skönt, då jag egentligen är en morgonmänniska som är trött på kvällen. Så var på plats i stallet vid 8-tiden och 15 minuter senare satt jag på Dino´s rygg. Blev ett pass på ridbanan idag för vår del. Dino kändes lite trött idag, men gör som alltid ett bra jobb. Körde ett lugnare pass där vi skrittade fram, travade lite på rakt spår och på volt, rider snett igenom och vänder rakt över ridbanan. Galopperade i båda varven och red längs spåret och ett varv på volten. Sen fick det räcka för idag. Tror det får bli vilodag imorgon för hans del, hade tänkt rida ut en lugn skritt-tur, men det är viktigt att lyssna på unga hästars signaler, så de inte tappar glädjen till arbete genom att bli för trötta.


 


När Dino var borstad och påklädd för hagen så släppte jag ut honom med lite hö och tog mig an Nero istället.

För vår del var det ytterligare ett dressyrpass som väntade idag. Fortsatte på gårdagens arbete med lösgörande framridning, red igenom vissa delar ur söndagens LA:3 program och avslutade med lite samlande galopparbete där fokus fick ligga på tempoväxlingar och självbärighet. Nero kändes super även idag!


När Nero var avskrittad och utsläppot i hagen så mockade jag, fixade maten och fyllde på vatten.

Tycker det är ganska så roligt att se hur effektiv jag ändå är i stallet. Var på plats mellan 8.00-11.30 och på den tiden har jag således ridit och borstat två hästar, rengjort utrustning för båda killarna, mockade och fixat med mat och vatten samt bytt vatten i hagen. Effektiv var ordet!


På jobbet fick jag idag en liten present med mig hem, som jag tycker ska bli spännande att prova.

Pia, en annan ssk har nämligen vaktlar hemma, och idag fick jag med mig lite vaktelägg hem för att prova. Ska bli spännande! Supersöta små fläckiga ägg...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards