Chocolicious

Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

Jag blir vansinnig!

Av Malin - 3 juli 2017 21:45

Idag ordnades det på ett himla bra sätt att sambon som var ledig kunde åka och självmant hämta in Dino från hagen så Daniel kunde komma och slå på framskon, eftersom jag jobbade. Allt gick kanon och sambon var mycket nöjd med sig själv, som klarat av att både gå ut i hagen och hämta in Dino. Sätt fast honom i stallet och sedan leda tillbaka honom ut i hagen utan missöden. Härligt!


Till stallet direkt efter jobbet. Nero vilodag idag och Dino uteritt. Mockade, fixar maten och när jag kommer ut för att hämta in Dino, tror ni inte att andra framskon hänger på sniskan istället. Samtliga sömmar på ena sidan är bortslitna och skon sitter helt snett.

Då vill man bara gråta, men det hjälper ju inte!


Tog istället in Dino, lyckades får bort resterande sömmar och ta av skon, messa Daniel som kommer på onsdag igen! Så det blev lite borstning och sen fick Dino återvända till hagen. SUCK!


Visar lite bilder på mina nyinköpte saker, hade ju velat visa dom på Dino, men vi verkar aldrig komma dit!


Dinos dressyrgjord, en HRS Santa Cruz Soft...otroligt mjuk och härlig gjort i kalvskinn med bred platta under magen.

 

Ett par bruna MH Victoria High rider...satt som ett smäck och snyggt med dragkedja i fram istället..


Ett par MH snowy rider, vinterstövlar i vattentät nubuck och med varmt fluff i...otroligt skön, å väldigt snygga! 

En Lamicell Ventex hjälm i brunt med svart skärm...kommer göra sig så snyggt till resten av vår bruna outfit 

 


Kommer bilder framöver med sakerna på plats när Dino är åter på banan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards