Chocolicious

Alla inlägg den 2 april 2017

Av Malin - 2 april 2017 19:45

Uj vad skojigt det känns att plötsligt få skriva vilken av hästarna som varit på tävling, nu när jag faktiskt får tävla med båda.

Idag var det iaf Nero och jag som åkte till Sörmon för att rida en MSVC1.

Hade morgonfodring och utsläpp av samtliga hästar, så jag var på plats vid 07.30 och gav alla frukost. Medan hästarna mumsade så fixade jag med höpåsar och mathinkar, mockade hagen och fyllde på med vatten. Släppte sedan ut övriga hästar i hagen, ställde Dino på gången medan jag mockade hans box. Han fick stå inne en stund som solidariskt stöd till Nero.

När jag mockat och fixat färdigt hans box så fick han komma ut i hagen och Nero på gången. Mockade och gjorde klart även Neros box och sedan satte vi fart med att knoppa.


Vid 10-tiden kom sambon och vi rullade iväg mot Karlstad. Gick fint att köra och väl på plats i exakt tid. Perfekt!


Gjorde iordning Nero och skrittade ut en runda i skogen som framridning innan vi gick in i tältet för lite mer fokuserat arbete. Nero kändes ganska ok på framridningen, lite loj kanske. Red mycket öppna/sluta och övergångar, tempoväxlingar för att få igång honom ordentligt.


Väl inne på banan så blir han lite av och på i kontakten, svårt att få till den där riktiga trycket bakifrån och fram i handen, vilket även märks på poängen. Han blir lite stundtals avvaktande och stundtals på. Det blir inte så stadigt som man kan önska.

Idag gjorde han dock inga dumheter, vilket han fick mycket beröm för. Dessvärre fick vi lite missar på de ställen som kostade allra mest, vilket drog ner poängen rejält. Bla blev han lite för på i de enkla bytena och stressade sig genom skritten, vilket resulterade i 4:or. Å det är dyrt med koefficienten. Likadant i skritten så blev han för på och av så vi fick bara 5:or på vissa delar.

På det positiva kontot kan ju sägas att vi fick 7,5 på ryggningen som var väldigt fin idag, vi fick även 7:or på mellangalopperna och delar av galopp-programmet. Fick även en väldigt fin känsla i mellantraven, vilket jag även tycker att bilderna som sambon tog visar, rejält påskjut, men dessvärre bara 6:or med texten att hon önskade mer framåtgripande. Nu är ju det inte ritkigt Neros starkaste sida ännu, men känslan idag gav mersmak för framtiden.


Så over all är jag ändå nöjd med känslan jag fick med mig från dagens start, å att vi förhoppningsvis kan bygga vidare på detta.


Vi red ihop 59,57%.


Här kommer lite bilder..


                                 

Å dessutom var det ju premiär för min nya tävlingskavaj....så snyggt med ljusgrå kavaj till min grå/vita springare...å dessutom gillar jag verkligen passformen på den. Är så mycket snyggare med en figursydd tight, kortare kavaj när man inte är så lång själv. Annars ser man mest ut om en utklädd tant i lång, fladdrig kavaj.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards