Chocolicious

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Hela förmiddagen i stallet

Av Malin - 17 maj 2011 13:35

Skönt idag var jag ledig från jobbet och hade all tid i världen på mig i stallet. Åkte dit vid 9-tiden och skulle rida Alcytano idag. Släppte ut Jerez med täcke på sig, eftersom det spöregnade och jag tänkte plocka in honom lite senare för att jobba med.


Var så roligt att stå och titta på hästarna när vi släppte dom i hagen, de fick fullständig fnatt och drog iväg som tokar och höll igång i säkert 15minuter med fullt ös medvetslös rusningar! Jag och Kerstin stod och kikade en lång stund.


Sedan tog jag mig an Alcytano. Ut på ridbanan, tacksamt nog hade spöregnet övergått i ett fint duggande, å som vanligt märker jag aldrig ens att det regnat när jag väl sitter på hästen  

Skrittade igång och han kändes betydligt trevligare idag. Jobbade i traven där han går super i höger varv nu och lite sämre i vänster. Känns som om han gärna vill krypa ihop i vänster och man får länga fram honom för att inte få honom bakom lod. Jobbade lite med åttvolter växlat med fyrkanten. Han bjöd på riktigt trevligt idag, jämn och taktfast i traven. Galoppen jobbades lite på samma sätt, dvs växla mellan volt och fyrkantsspår. På långsidorna drev jag på honom lite för att få mer tryck i galoppen och på svolten fångade vi upp mer. Avslutade med att trava lång och låg. Toppenpass idag!


Efter Alcytano slöppts ut i hagen hämtade jag in Jerez istället. Som vanligt hade han hunnit rulla sig i värsta lerpölen så täcket var alldeles lerigt och Jerez hade lera på hela huvudet samt i manen. Försökte hjälpligt ta bort det som gick att ta bort, känns meningslöst att ställa sig och duscha hela manen när han snart ska tillbaka ut i hagen igen  

Gick upp på ribanan för att longera honom lite. Tog med mig Kerstin upp som skulle kika lite hur han rör sig. Vill gärna göra en check bort emellan för att se att han inte visar några tecken på besvär från haserna.

Pigg pålle idag som mer än gärna bjöd på framåt och svarade fint för kommandon och ökningar. Kunde inte se något avvikande annat än att han är lite stel och så som han varit tidigare. Så vi fortsätter att jobba med mjukgörande belastning!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards