Chocolicious

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Malin - 22 september 2011 13:15

STORM....yises vad det blåser ute. Håll i hatten vill jag lova.

Åkte till stallet vid lunch efter en skön sovmorgon och morgonpromenad. Fixade stalljobbet och tog emot morotsleveransen. Gött, nu har vi morötter att festa loss på iaf.

Hämtade in stjärnan och snyggade till oss lite. Blev ridbanan idag eftersom Jerez inte blivit riden på ett par dagar, samt att det som tidigare nämnt blåste storm. Jerez inledde med att dansa lite eftersom det stod ett berg av ensilagebalar på gärdet bredvid banan och där hade plasten slitit sig och fladdrade och smällde i vinden. Men duktiga killen insåg efter några klappar på halsen att det inte var något värre än så, och att vi således kunde fortsätta jobba istället. Var dock mycket fart under fötterna på herren idag, vilket inte var så  konstigt efter mycket vila och så med blåsten. Beslöt mig med anledning av det för att fokusera dagens pass på travarbete. Å som han gick. Bärig och i fin form, jobbade mycket med förhållningar och halvhalter när han ville gasa iväg. Vi fokuserade på att rida serpentiner och snett igenom. Duktiga killen, vilket pass han bjöd på. Skrittade av och han fick återvända till kompisarna i hagen.


Själv for jag hemåt, käkade lunch och duschade innan jag tog med mig sambon en sväng till ica och veckohandlade. Vi tog vägen förbi mina föräldrar på hemvägen och fikade. Kvällen ägnades åt att tvätta bilen samt göra äppelmos, trevligt!


Fröken effektiv har varit i farten igen, åtminstonde är det mina föräldrars åsikt   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards