Chocolicious

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Malin - 29 juli 2012 16:47

Vågar knappt säga det högt, men när jag hämtade in Nero från hagen idag så var han helt ren hela vägen in till stallet, och likväl när vi gick tillbaka till hagen. Inte en tillstymmelse till hälta???!!!

Han hade tydligen varit halt imorse, som vanligt, dock hade han inte ätit upp frukosten och således vet jag ju inte hur mycket butta han fått i sig? Så det är svårt att avgöra om han är bättre, eller om han bara är bättre smärtlindrad?

Men det kändes fantastiskt skönt att se honom skritta ordentligt utan att halta och hoppa på tre ben.   


Borstade och mös en stund inne, dessutom bad jag Kerstin hålla i honom så jag kunde ta en ordentligt hullbild innan han fick återvända till hagen med flugtäcket och en hel skottkärrelast med färskt gräs.


Som sagt omusklad efter snart tre veckor vila och dessutom i liten sjukhage. Men han har åtminstonde lagt på sig lite mer hull igen, så alltid något som går åt rätt håll!


 


Nöjd häst som fick återvända ut iaf.

Resten av dagen har ägnats åt att mysa med kissarna och läsa bok, synd att det inte är lite bättre väder så man kunde sola och bada. Men ledigheten och den kravlösa tillvaron njuter jag av oavsett väder   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards