Chocolicious

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Malin - 23 september 2013 21:00

Nero hade helvila idag eftersom jag är mellan två nätter. Åkte till stallet vid 16-tiden och borstade en stund på pluttisen. Han verkade ganska nöjd med livet idag och mumsade glatt i sig av äpplena som jag bjöd på.


Surfade runt på Horsemeup idag och fick syn på Eskadrons höstkollektion, så jag kunde inte låta bli att beställa ett schabrak med matchande lindor...suck!


   


Tror jag blir snygg på min gråa springare   


Börjar snart bli dags för klippning av Nero, brukar alltid klippa min hästar i början av oktober första gången för så är det lagom med en gång till vid årsskiftet och sen behövs det ofta inget mer om dom inte sätter björnpäls.

Eftersom det blir mycket ridning i ridhus på vintern så är det ganska opraktiskt att inte klippa. Vi har ju uppvärmt ridhus, vilket gör att hästarna blir väldigt svettiga om man inte klipper, och det är svårt att få dem att hinna torka. Förra året skippade jag klippningen eftersom Nero bara var tre och inte skulle ridas så mycket, han skulle ju vila en del under vintern. Men i år blir ju planeringen an annan eftersom han blir fem vid årsskiftet och tanken är ju att vi ska vara med när tävlingssäsongen drar igång, å då behöver vi kunna rida på hela vinter. Ska bli spännande att se hur han reagerar på klippmaskinen.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards