Chocolicious

Alla inlägg den 25 september 2013

Av Malin - 25 september 2013 19:48

Idag stod således fotografering av Nero på schemat, och han fick vara kvar inne imorse och verkade väldigt lugn och förnöjd när jag anlände till stallet. Skönt att se hur han börjar mogna allt mer. Plockade ut honom och började knoppa, ganska snabbt gjort och resultatet blev riktigt bra. Borstade av honom och passade på att mocka medan jag hade honom på gången. Sen fick Nero återvända in en stund i boxen medan jag plockade ihop alla saker som skulle med och slutligen lastade jag på Nero.


Åkte helt ensam idag, och Nero sköter sig så himla bra. Inga problem att lasta honom själv, han står snällt still medan jag går bak och stänger om honom. Samma sak när jag ska lasta ur, han väntar snällt på mitt kommando för att backa ut. Älskade lilla häst   


Väl på plats i Kristinehamn och på deras vackra herrgård så anlände Natalie precis efter oss. Så vi började med att gå runt och se oss omkring på lite tänkbara fotoplatser. Lastade ut Nero och så började vi med fotograferingen av enbart Nero. Tycker han skötte sig väldigt bra och jag hoppas att bilderna blir lika fina som jag hoppas. Sen gick vi vidare ner i en allé där vi fotade ur alla möjliga vinklar och när vi var klara med detta återvände vi till transporten och jag klädde på Nero sadel och lindor och så begav vi oss ner till ridbanan för att fotografera oss.


Mycket spännande tyckte Nero som glatt spanade och gnäggade på allt han mötte.

Skrittade fram och red sedan ett basic pass med övergångar, lite flytta och lite ökningar, så hoppas vi att det blir några bra bilder. Avslutade med att skritta i allén och tog några bilder där. Hoppade av och klädde av Nero sadeln, å så tog vi ytterligare ett par bilder på enbart honom i träns och benlindor.


Sen var fotosessionen avslutad och vi fick återvända hemåt igen!


Ska bli så spännande att se resultatet   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards