Chocolicious

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Malin - 2 augusti 2013 23:17

Japp, idag blev det stallet på eftermiddagen och en sväng till ridhuset. På agendan stod att rida igenom programmet inför tävlingen på onsdag. Jag ska ju nämligen åka bort i helgen, så Nero ska vila lördag-söndag. så då var det bäst att ta tillfället i akt.


Åh vad bra han gick idag. Vi jobbade inledande på samma sätt som på Anisträningen, dvs flyttade honom på volt och red öppna såväl längs spåret som på medellinjen. Är superbra för att få igång bakdelen ordentligt. Galopperade på volter och även här flyttade jag honom lite lätt, å då blir han såååå fin!


Fick beröm av Linda som kom in i ridhuset och kikade. Hon tyckte det såg jättebra ut, och att han verkligen fått igång trycket i bakkärran ordentligt. KUL när någon annan ser jobbet man lägger ner.

Avslutade passet med att rida programmet och som han gick   

Var en riktigt fin känsla med tryck i steget, lyhörd och följsam. Så den känslan hoppas jag vi kan ta med oss till tävlingen på onsdag.


Nu väntar en liten minisemester för min del. Ska till Halmstad och bo på hotell med sambon, äta god mat och njuta av den svenska sommaren. Vi hinner även med ett besök på Gekås i Ullared....  


Minna och Jennifer är snälla och sköter om stjärnan under mina bortavaro, så nu hoppas jag att han uppför sig väl!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards