Chocolicious

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Malin - 13 augusti 2013 12:30

Idag körde vi en repetition på förra veckans markarbete. Hade stallet på förmiddagen även idag, så jag fick hämta Nero längst ner i hagen. Efter att ha borstat och klätt på honom så la jag ut markbommar över nästan hela hoppbanan och så skrittade vi ner.

Skrittade fram på långa tyglar och passade på att ta ett par bommar här och där i skritten. Hade idag utökat antalet till tre styken i rad. När han kändes fin i skritten så travade vi över och även det gick jättefint. Fick till en bärig och avslappnad trav över samtliga bommar. Sen är han lite klumpeduns, för rätt vad det är så tittar han inte var han sätter fötterna, och går rakt på bommen....knäppis!


Galopperade även idag endast över enkelbommar eftersom jag inte vill trigga honom för mycket. Men han gjorde ett jättefint jobb och rullade över bommarna i samma galopp som innan, inga superskutt på 1,10m.


Sen kom Madde ner och hjälpte mig att korta avståndet på bommarna så vi fick till en vanlig längde, eftersom jag haft lite förlängt, så han inte ska bli så stressad. Även det gick fint, så nu är vi förhoppningsvis på det klara med hur man ska tackla markbommar. KUL!


Imorgon blir det vilodag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards