Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Ola-träning och Pia-Massage....

Av Malin - 24 februari 2014 23:35

Ytterligare en fulltecknad ledig dag där det hunnits med lite av varje.

Började med en skön sovmorgon och hade lyckan att hitta biljetter till GHS på lördag, så nu blir det en trip till Göteborg för lite mer hästeri. Å det ser vi alltid fram emot.


Sen var det bara att bege sig till stallet där dressyrträning för Ola väntade. Hämtade in en skitig häst från hagen och efter grundlig rengöring och påklädning var i redo att köra. Å idag blev det ett riktigt AHA-pass.

Gårdagens fulridning ledde defentivit till att vi fick riktig feeling idag. Vi jobbar vidare med mycket öppna och där är det stor skillnad. Nero orkar inte riktigt hålla tempot uppe, men nu har han slutat att hetsa upp sig och stampa, utan forsätter med samma fina takt och bärighet, bara lite långsammare, och tempot kommer ju med styrkan.

Även längs med spåret får han ett bättre flyt genom hela rörelsen.

För att inte tala om galoppen, där har han verkligen blivit lösgjord och bärig. Han kommer upp i framdelen och bär sig självständigt i en riktigt luftig och rörlig galopp, istället för att bara rusa iväg.


Så mycket beröm från Ola för den utvecklingen. Känns ju roligt nu när tävlingssäsongen börjar närma sig.


Ut med Nero i hagen igen och sen väntade mockning och matfix. Hade även hand om Willia åt Erika idag, men det var snabbt marscherat. Hem och äta lite lunch. Sen åkte jag och hämtade biljetterna till GHS och vidare till stallet för omgång nummer två - Massage med Pia. Nero hade lite spänningar fram i höger bog, vilket är vad jag känt av lite sista passen, då han känts lite stelare att rida igenom och forma åt höger. Å sen hade han lite spänningar strax framför korset och mot bärbensknölen, vilket hon släppte på och avslutningsvis fick han laserbehandling av aktuella områden. Nero verkade riktigt nöjd och stod och njöt av behandlingen.


Imorgon väntar en trip neråt i landet för att titta och förhoppningsvis köpa transporten som jag berättade om häromdagen. Spännande   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards