Chocolicious

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Malin - 10 september 2014 22:25

Tålamod Malin, tålamod!
Idag stod således lastträning av Cesar på schemat. Så efter mockningen och maten så ställde vi upp transporten inne på ridbanan och stängde om oss.

Skrittade runt ett par varv och longerade sedan i trav och galopp. Sen kändes vi redo för att lasta!
...eller inte om ni frågar Cesar.

Han bjöd på show även idag. Studsade och for omkring. Han stod på bakbenen ett par ggr innan jag kom på hur jag skulle bryta det beteendet. Så efter 1,5 timme, vilket är en klar förbättring mot förra tillfället då vi höll på i 2,5 timme innan han gick in. Å när han väl bestämmer sig för att gå in. Ja då går han rakt in, står helt lugnt och väntar tills jag ber honom backa ut.

Idag gick vi in och ut iallafall 10 ggr och stängde bom och lucka om honom. Duktig kille!
Vi fortsätter lastträningen imorgon!

När vi var klara droppade svetten från Cesar, så vi passade på att inviga duschen. Duschade av hela Cesar med varmt vatten, och jag tror han tyckte det var ganska skönt. Lite fundersam i början, men det släppte snabbt.

Sen var det Neros tur och vi tog ett pass på ridbanan. Jobbade igenom och lösgjorde ordentligt. Kände lite på ryggning även idag, och Nero visade att han kom ihåg och har lärt sig den hjälpen. Kul!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards