Chocolicious

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Malin - 7 september 2014 23:16

Morgonfodring och utsläpp för min del även idag. Men idag körde vi smidiga varianten. Kraften inne och sen ut för att äta höet i hagen. Släppte ut alla utom Cesar som fick frukost inne.
Han tog det ganska lugnt trots att han blev ensam. Vandrade ett par varv i boxen och spanade mot dörren. Men åt vidare medan matte borstade. När frukosten var uppäten och pållisen borstad så begav vi oss ut på ridbanan. En påminnelse om att fokusera på matte räckte, sen struntade han i dom andra hästarna. Vi gick över cavalettibommarna ett par ggr och sen blev det lite longering. Bättre framåtbjudning idag, både i trav och galopp. Körde i 10 minuter och sen avslutade vi med att gå ut längs vägen en sväng. Cesar skötte sig superbra och brydde sig varken om sandlådor, blomsterkrukor eller postlådor.

Cesar spanar lite...

Ägnade mig sedan åt stallfix såsom :
-Mocka ur hagen
-Fylla på strö
-Göra höpåsar för fem dagar framåt
-Göra mathinkar för fem dagar framåt

Var även en sväng förbi stallet ikväll för att klä på täcken för imorgon. Väderprognoserna visar regn imorgon :-( så då gäller det att förbereda. Var osäker på om Cesar haft täcke på sig innan, men han brydde sig föga om när jag la på täcket, så det var ingen big deal.

Nu väntar nattjobb för min del!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards