Chocolicious

Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Malin - 8 juli 2015 22:30

Iiiiii....imorse hände det som jag fruktat så länge. Jag fick min första fästing som satt fast. Så jävla vidrigt, jag hatar dessa djur. Å som om det inte räckte, så hade den satt sig i huvudet. Suck....nu ska man tvingas vara rädd för allehanda smittor en tid framöver!


Stallet efter lunch där jag mockade och fixade maten till killarna. Gjorde massor med höpåsar och hämtade sedan in Nero.

Idag tog vi en tur ut i skogen där vi jobbade igenom ordentligt i samtliga gångarter. Till en början kändes Nero ganska stel och trött efter helgens meeting och två lediga dagar. Men så småningom släppte han efter och då blev han väldigt fin. I traven kände jag verkligen att han schvungade upp med ryggen och blev bärig och fin. I galoppen kändes han rundare och tog större steg i varje språng. Gjorde riktigt fina övergångar där han verkligen orkade bära sig igenom övergången som blev taktfast och med en känsla att han höll ihop det.


När vi var klara fick Nero återvända till hagen och jag hämtade med mig Dino in istället. Borstade och klädde på oss innan vi begav oss upp på ridbanan. Idag var vi ensamma på plats, men Anna skulle stötta från marken med lite drivning. Idag hoppade jag upp helt själv utan någon annan närvarande och han stod som ett ljus. Så stolt övet att han sköter uppgiften så fint. Fick lite hjälp av Anna som gick med ett longerspö bredvid och hjälpte oss med drivningen. Han skrittade fint åt båda varven och vi vända snett igenom och gjorde en stor volt. Mot slutet bad jag Anna att driva på lite extra och plötsligt så rullade vi bara över i trav. Dino och jag travade två varv åt vardera hållet och han skötte sig så bra!


Massor med klapp och beröm inklusive godis. Min allra finaste lilleplutt!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards