Chocolicious

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Malin - 16 juli 2015 22:00

Idag blev en sån där dag med många olika saker på en gång. Jobbade extra i kommunen 7-12 idag och åkte sedan hem för att äta lunch tillsammans med sambon. Vidare till stallet där jag hade lunchfodring och precis är jag kommer dit börjar det vräka ner regn. Så jag skyndar mig att lägga ut hö och ger även mina killar lite gräs som blivit över efter att de gått med trimmern vid hagen. Mumsigt tyckte båda mina killar.


Fixade sedan stallet och röjde lite i sadelkammaren i väntan på att ovädret skulle dra förbi.

Hämtade in Nero från hagen och även idag körde vi ett dressyrpass på banan. Å idag var Nero riktigt fin. Jobbade mycket galopparbete idag och körde mycket tempoväxlingar och övergångar. Han blir allt starkare i övergången galopp till skritt och enkla byten fungerade riktigt fint. Idag bjöd även Nero på väldigt fina skänkelvikningar ffa undan vänster skänkel.


Efter att jag var klar i stallet åkte jag hem och vilade ett par timmar inför nattens arbete. Imorgon sover jag till lunch och sen blir det ridning och utsläpp i nya sommarhagen som Anna och jag fixat med. Sambon följer med och fotar, så jag hoppas på lite härliga sommarbilder på mina killar!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards