Chocolicious

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Malin - 28 oktober 2015 20:00

Bjöd mig själv på lite sovmorgon till 8.30 idag iallafall och tog mig sedan an det vanliga hemmafixet. Ni vet med tvätt, disk och plock. Hann även med att baka lite mjuk filmjölkskaka i långpanna. Mums!


Stallet efter lunch där jag startade med att mocka och fixa maten till bägge killarna. Hämtade sedan in Dino som idag fick ett ridpass på banan i dressyrsadeln. Han är så himla djup i bålen så jag får spänna sadelgjorden längre ut än på Nero nu.

Iallafall skötte han sig väldigt bra idag och vi jobbade som vanligt i samtliga gångarter och red lite enklare vägar såsom snett igenom, vända rakt över ridbanan och något varv på volten här och där.


När Dino var färdigmotionerad fick han komma in och äta mellis och jag hämtade in Nero istället. Red ut tillsammans med Anna och Jacke och vi tog svängen runt sågen. Pigga hästar och bra underlag, hann ju dock i vanlig ordning för denna årstiden att bli mörkt innan vi var tillbaka. Tur att vi var utrustad med reflexer.

Nero kändes fin och rund i formen idag och känslan av att kunna ligga och rulla i galopp och han bara välver sig över ryggen och bär sig helt självmant utan att jag har något i handen. Å att kunna korrigera tempo med endast sätet, det är en fin känsla!!!


Hihi....här ser man verkligen skillnaden på dem dock...

Nero är fyllig i hela kroppen medan Dino har mest bakdel just nu och är väldigt tanig i framdelen.

Men han blir nog stor min lilla kille, med tanke på att han redan närmare sig Nero i mankhöjd.

 

Nu Bonde söker fru innan nattjobb väntar för min del...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards