Chocolicious

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Malin - 24 mars 2015 22:00

Vilken härlig dag jag haft idag. 

Sovmorgon ända till åtta, frukost i lugn och ro medan katterna mös ute i det helt underbara vädret. Klarblå himmel och strålande solsken. Ägnade sedan förmiddagen åt att baka lite och laga ett par hästtäcken som grabbarna grus haft sönder. 


Stallet efter lunch där jag lunchfodrade alla pållarna innan jag tog itu med stallarbetet. När Dino var färdigäten fick han följa med mig, Anna och Sparven ut på en promenad i solskenet. Å blev så glad när jag spanade in dessa söta tussisar för då är det vår...  

 


Efter avslutad promenad fick Dino vänta medan jag körde fram transporten. Idag stod nämligen lastträna på agendan. 

Å vilken duktig kille jag har. Blir så satans stolt!


Han funderade i fem minuter innan han gick in första gången, sen stod han snällt i transporten och åt gottis. Backade ut lugnt och fint. 

Sen funderade han en lite längre stund, tassade runt för att se om vi verkligen skulle vara i transporten innan han slutligen kom fram till att vi nog skulle det. 


Å så snart poletten trillade ner så var det totalt okomplicerat att lasta. Han går rakt in, står lugnt och äter och backar sedan lugnt ut. 

Bjuder på en liten film...


Efter fem okomplicerade lastningar provade vi att stänga mellanväggen och han gick bara rakt in utan att blinka, så himla duktig. Avslutade med att Anna fick stänga bakom, och inte heller det bekom honom. 



När Dino var färdig fick han återvända till hagen och Nero fick komma in. Idag invigde vi den härliga uppställningsplatsen som vi fått utanför stallet. 

 


Nero fick ett dressyrpass på ridbanan och idag på det raka bettet. Det funkar bra i avseende att han inte blir urstark men istället så släpper han kontakten och kryper ihop bakom lod. Jag blir verkligen inte klok på detta. 


Avslutade sedan dagen med att hämta en transport med hö...yippie!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards