Chocolicious

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Malin - 30 augusti 2015 22:00

Idag blev det mest häst hela dagen tror jag. Var på plats i stallet redan vid 10-tiden för att mocka och fixa mat till hästarna. Pappa kom förbi med hästttransporten full i hö, så vi fyllde på så vi klarar oss ett tag. Åkte sedan hemåt och duschade och åt lunch för att sedan förbereda mig för tävling. Knoppade Nero och så rullade vi från stallplanen kl 14.20

Nero visade bara lite fundersamhet inför att stiga in i det nya släpet, men sen klev han på som vanligt.

Rullade mot Hammarö och equality lines fina anläggning. Underbart väder med solsken och lagom varmt.


På plats mötte Erika upp tillsammans med dottern. Så trevligt att catcha upp lite efter deras flytt till Karlstad, så medan jag gjorde iordning Nero så snackade vi skit och häst. Red iväg till framridningen som var enorm, härligt med gott om utrymme. Var väldigt spänd på hur Nero skulle kännas på deras fibersand idag, då jag upplever att han blir väldigt trött av det underlaget. Han kändes fin på framridningen, men blev tung mot slutet. Försökte kvicka upp honom innan vi gick in på banan, men idag blev resultatet en ganska trött kille som inte orkade hålla i genom hela.


Vi fick ett avbrott i förvända galoppen och jag kände att han inte riktigt red fram mot handen utan gick och slackade lite.

Vissa delar gör han riktigt bra, tex skänkelvikningarna som vi idag belönades med 7 och 7,5 på, vilket jag är nöjd med. Men ett avbrott där det är koefficient har vi inte råd med.


Erika tog lite bilder...


     


Vi red ihop 61,5% och det känns fortfarande som att vi har en bit kvar till den känslan jag hade i våras.

Rullade hemåt, två trötta deltagare och Nero verkade ganska nöjd över att få komma in i boxen och ta kvällen när vi kom tillbaka till stallet...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards