Chocolicious

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Malin - 18 april 2017 22:00

Utsläpp i stallet, tidig morgon för min del med andra ord.

Släppte ut övriga hästar och tog mig sedan an mina pluttisar.

Dino fick vara först ut med ett pass i naturen. Var en pigg och glad Dino som trampade på framåt med god bjudning. Känns som att vi ligger väldigt lagom i träning just nu. När man har en stor häst så måste de få tid på sig att stärka sig och bygga upp kroppen, så även om han har väldigt lätt för sig, så får man inte gå för fort fram. Red idag till elskåpet och tillbaka, en ganska så lagom tur där Dino kändes pigg och framåt.

Var minusgrader inatt och ganska så kylslaget imorse. Så ländtäcket fick vara på.


 


När Dino var färdigriden bytte jag till Nero istället och vi red samma tur idag. Eftersom det var ganska fruset, så var grusvägen den som var bäst att rida på. Inte stelfrusen, men lite mer stuns än tidigare.

Nero och jag körde ett uppmjukande pass med mycket lossa ryggen arbete i lite rundare och mjukare form efter gårdagens tävling. Red i samtliga gångarter och Nero kändes nöjd och fin när vi skrittade av hemåt.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards