Chocolicious

Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Malin - 2 januari 2017 19:36

Så var vardagen tillbaka igen nu när helgerna är över. Ledig förmiddag för min del som spenderades i stallet i vanlig ordning.

Uteritt med båda hästarna även idag, och idag böt vi turer. Så Dino och jag red halva vildsvinsturen idag, dvs där jag åkte av förra gången vi red. Men det gick fint idag, även om Dino stundtals ser spöken lite varstans. Vi skrittade, travade och galopperade längs skogsvägarna. På hemvägen kändes han ganska så trött, och det är förståligt då dagens pass var sista ridpasset innan Dino ska ha en vintervila. Gäller ju att tajma in allt med tanke på den stundande tävlingssäsongen så därför är det lämpligt med vila nu, så vi hinner rida ihop oss inför tävlingsdebuten. Så idag går Dino på en månads lång vila.


Nero och jag red runt skolan idag. Pigg pålle som jobbade fint och kom upp i en rund och fin form i galoppen. Jobbade ömsom en kort hög form och däremellan la jag ner honom i en rund, låg form. Imorgon är tanken ett dressyrpass för vår del. Nu när Dino ska vila så blir det lite hårdare träningar för Nero. Lite uppstart inför tävlingssäsongen så kör vi hårdjobb en period nu.


Härlig känsla när jag kunde göra detta idag....


 


Nu är således även Dino inlagd i TDB och ska så småningom får sin tävlingslicens för året. Häftig känsla att liten börjar bli stor!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards