Chocolicious

Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Malin - 5 februari 2017 19:45

Idag har jag och sambon ägnat stora delar av dagen åt att baka.

Han har fikadag på jobbet på tisdag så idag blev det båda matbröd och fikabröd i form av semlor. Små semlor till oss, och stora semmeltårtor till hans arbetskamrater.


Förutom att baka har jag naturligtvis varit i stallet.

Både killarna har blivit motionerade idag med.

Dino fick ytterligare ett longeringspass på ridbanan som han skötte med bravur, så duktig kille. Vi skrittar, travar och galopperar i båda varven, lite övergångar och fokus på att han ska frusta ur sig och runda upp över ryggen.


Nero och jag tog en uteritt tillsammans idag då vädret inte var så värst trevligt. Red in i skogen bakom stallet och det var varken särskilt roligt underlag eller väder. Vi skrittade och travade mest, lite galopp där underlaget tillät.


Nu längtar jag faktiskt efter att det ska bli vår, är så trött på denna isbark som är överallt, och dessutom är det så gråkallt ute. Är så mycket skönare när det ligger ordentligt med snö, men det verkar vi bli utan denna vintern!


Avslutade med att släppa in samtliga hästar för kvällen innan jag kunde återvända hemåt.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards