Chocolicious

Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Malin - 24 februari 2017 22:30

Dagen började redan kl 05.00 idag då klockan ringde. Upp, gav katterna frukost, klädde på oss och rullade sedan mot stallet. 05.30 frukostfodrade jag samtliga hästar, mockade och fixade vatten till mina killar och kl 06.00 rullade vi mot Kristinehamn.

Tåget gick 06.37 och väl på tåget kunde vi äta frukost och slappa lite.

Var på plats i Göteborg vid 9.30 och fick vårt hotellrum på direkten. Så upp på rummet och läma grejer och sen bar det av mot Scandinavium.



Härligt väder, några grader kallt men med strålande solsken. Startade med en kortis inne på mässan och bara kollade av området. Vid 11-tiden tittade på hoppklassen som avslutades med blågul seger, härligt!

Liten tur på mässan och sedan väntade dressyren. Härligt och inspirerande att se så många duktiga ekipage, extra roligt att min ena dressyrtränare Pelle var med och tävlade.


   

Åt lunch tillsammans med detta och gick sedan ytterligare några timmar på mässan.

Tyvärr tyckte jag att mässan lämnade en del övrigt att önska i år. Mässpriser är knappt märkbart utan alltind kostar som vanligt, och det är mestadels svindyra prylar som säljs. Förr kunde man alltid fynda några äldre säsongers versioner av kläder/schabrak till riktigt bra priser, men idag kostar de lika mycket som normalpris. Så shoppingen blev osedvanligt lugn i år.

Jag anlände hemåt med en omgång paddar från Mias RS, ett vitt tävlingsschabrak till Dino, ett oranget schockemöhle schabrak då det jag har börjat bli slitet och ett svart Eskadronschabrak som var nedsatt. Å mer blev det faktiskt inte!


På kvällen hade jag bokat fyrarätters middag på SK-mat och människor som födelsedagspresent till sambon. Vi bjöds på en väldigt god och trevlig middag. Så härligt att kunna avrunda en trevlig dag på detta sätt.


       


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards