Chocolicious

Alla inlägg den 26 maj 2017

Av Malin - 26 maj 2017 22:00

Ytterligare en härlig dag med underbart väder, har dock jobbat hela dagen men passade på att njuta i solen på rasterna. Å det var fint även nu ikväll så visst har jag hunnit med att njuta.

Nu när Nero är satt ur spel så stod dressyrträning med Dino på agendan för dagen.


Döm om min lycka när jag kommer till stallet och inser att grabbarna grus roat sig med att springa av Dino en framsko.

Såg dock fint ut, och då träningen är inomhus på fiberunderlag, så fungerar det utmärkt utan sko.


Neros sår ser fortsatt kladdiga ut så det är fortsatta omläggningar som gäller. Han är dock pigg och glad och inte halt, så det är ingen fara.


Tog mig sedan an Dino som blev tillsnoffsad, lastade och höll på att storkna när han kom in i ridhuset där det var sisådär 30 grader iallafall. Skrittade fram, travade och galopperade några varv så han fick mjuka igenom kroppen. Viktigt att inte värma för hårt så han blir helt slut av uppvärmningen.

Idag fick vi arbeta mycket på kvartslinjerna och göra övergångar, tempoväxlingar för att hitta suget framåt och får honom att bli rakriktad och stadig i ramen. Jobbade i samtliga gångarter och gick sedan vidare på att jobba med uppridningar på medellinjen där vi fick göra skrittövergångar, halter och lägga 10m volter åt båda hållen. Duktig Dino som är så framme för sin ålder och storlek.


Avslutade med att rida galoppdelar ur LB:3 med 15m volter och sedan övergång till trav längs diagonalen och sedan fatta andra galoppen. Även här fint arbete av min prins.

Blev mycket skrittpauser däremellan och under asvkrittningen pratade vi lite om vad vi kan introducera framåt. Kom fram till att jag kan börja känna lite på förvända galoppen på rakt spår och at vänja honom vid att fatta båda galopperna för skänkeln oavsett varv. Kunde även prova på att flytta honom lite.


Nu är jag varm och svettig, så nu får det bli en snabb dusch innan sängen väntar...


Snygg-Dino   

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards