Chocolicious

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Malin - 22 februari 2012 22:00

Mmm...ringde till ATG imorse och de tyckte symtomen talade för att han skulle fått in smuts i den ficka som valacker och hingstar har framtill i skapet. Tydligen får vissa hästar problem med detta och kan behöva spolas för att få ut det. Dock tyckte de att eftersom han haft besvär så kort tid att jag skulle avvakta ett par dagar, eftersom det oftast tömmer sig självständigt.


Jobbade 7-16 och åkte till stallet efter det. Jerez precis som vanligt, dvs verkar välmående om än ömmande vid skapet. Idag fick jag iaf sticka in handen mellan bakbenen så jag kunde känna bakom skapet där han hade sin infektion efter kastrationen och där var det helt normalt och han ömmade inte det minsta.


Så vi fortsätter att hålla koll på detta om han blir sämre eller får feber, alt om det fortfarande är bekymmer till veckan så får jag åka in med honom så de får spola honom!


Mattes plutt!

 


På kvällen hade vi ett födelsedagskalas i förskott för min sambo som fyller 30år imorgon! Mina föräldrar samt min syster med sambo kom på kvällen och åt mat i form av Porterstek med klyftpotatis samt cheesecake till efterrätt!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards