Chocolicious

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Malin - 14 maj 2012 22:33

Ledig dag idag och jag hade städning av stallet på schemat.

Plockade med mig vim, yes och svampar och trasor för en rejäl rengöring. Började med att göra rent alla foderhinkar ordentligt och fortsatte sedan med höpåsarna som skrubbades såväl in som utvändigt. Sen plockade jag ner krubban som var i stort behov av en rejäl skrubbning, vilket är svårt när den sitter på väggen. När jag plockat bort allt från boxväggarna tog jag en sväng med sopborsten och tog bort all spindelväv. Sen var det bara att sätta igång och skrubba väggarna rena från alla matrester som Jerez slabbat med, och eftersom han haft kli i sin foderstat så satt det som torkad lera. Men med mina supermetoder och idogt skrubbande så var boxväggarna som rena efter avslutad skubb!


Så nu glänser det fint i boxen, är alltid så skönt att städa och göra rent, bara man har tiden till att göra det ordentligt! Har dessutom tvättat undan alla täcken, schabrak och benlindor som nu ligger i snygg ordning på sina platser redo att användas igen. Så nu har jag bara smörjning av lite träns kvar, så har jag betat av allt som behöver göras!


Pga riktigt dåligt väder har eftermiddagen spenderats i soffan med en bok och fleecepläd.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards