Chocolicious

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Malin - 22 maj 2012 22:28

Jaha...efter mycket funderingar och många sekvenser på videofilmerna har jag bestämt mig för att satsa på Altanero! Så efter att ha pratat med Sara har vi nu bokat tid för besiktning och röntgen på måndag 28/5, vilken jag ska vara med på. Så det blir till att åka Helsingborg tur och retur igen    Men det ska nog gå bra, lite långt att köra men det är det värt!


Så förhoppningsvis blir jag med häst igen om en vecka eller så...vilket jag verkligen ser fram emot!

För er som inte följer Saras blogg kan jag berätta att Altanero är född 2009 och har varit iväg på inridning nu under april/maj. Så han är nästan exakt i fas med vart Jerez och jag var för ett år sedan, dvs nyinriden och planen från min sida blir att rida honom ett par veckor när han kommer hem så vi befästar den delen tillsammans. Sen blir det ca en månads sommarvila för att ta in allt nytt och därefter forsätter vi att rida under hösten och befäster det hela lite mer. Så vi kan väl säga att jag får köra en repris på förra året, fast ändå inte eftersom det kommer att vara med en ny häst...å det vet man aldrig vad det har ett erbjuda!


Lite bilder som jag lånat från Sara, Stuteri Pepino Pre, då jag inte har så många bilder på honom själv, annat än ridbilder. Bilderna har dock några månader på nacken och nya kommer så snart jag har tagit några!


     


Så nu håller vi alla tummar och tår för att besiktning och röntgen går igenom och att fina killen snart är på plats 50mil norröver...dvs i mitt stall   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards