Chocolicious

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Lite av varje!

Av Malin - 25 april 2013 21:14

Jobbat  7-16 idag och åkte direkt till stallet efter jobbet. Härligt väder idag och Nero mumsade förnöjt på eftermiddagsmaten när jag kom dit.


Fixade höpåsar samt foderhinkar innan vi tog en tur för att spola benen. Tillbaka i stallet ägnade vi oss åt en ordentlig rykt och lite mysigt kli....Nero verkade ha ett väldans klibehov på rumpan och jag kliade bort massor med ullig underpäls. Skönt att det mesta börjar slöppa nu, så vi slipper detta ständiga fällande, har vita hårstrån överallt.


När vi var klara fick han återvända till boxen och jag fortsatte till Djur&Natur för att köpa lite hästmat samt Veterinärklinken för att köpa mat till kissarna. Sen hem en sväng, där sambon lyckats släppa ut båda kissarna i det fria, så jag fick ägna 40 minuter åt att leta efter björnarna som tycker det är JÄTTEKUL att vara på utflykt.

Hittade Bagheera först, å han kom snällt fram när jag ropade på honom. Sen hittade jag även Måns som var på utflykt på grannenes tomt. Är lite rädd att han ska hamna i bråk, eftersom han är stor och ganska så tuff. Men jag gillar inte slagsmål!


När katterna var i tryggt förvar så plockade jag in sommardäcken i bilen och åkte till pappa för att byte. Pappa har en sån där smidigt mutterdragare, så det är så smidigt. Så nu är bilen vårfin i tassarna, ska även försöka hinna med en ordentligt tvättning och städning av hela bilen nu när det inte är minusgrader ute.


Imorgon väntar en fullspäckad dag med mycket på schemat, dvs köra hö upp till stallet, göra färdigt allt i stallet inför helgen, hoppa med Nero, handla på ICA, städa och förbereda inför helgen med kläder etc.....  


Nu blir det lite Scandinavium på TV för min del!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards