Chocolicious

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Nero halt!!!

Av Malin - 23 maj 2013 20:38

Suck...så var det dags! Får aldrig gå en längre period utan att något händer.

Åkte till stallet vid lunchtid idag och hämtade in pållisen från hagen. Borstade och gjorde oss iordning, sen vräkte regnet fullkomligt ner, så vi gick ner till ridhuset för ett dressyrpass.


Väl nere var vi ensamma, men fick sällskap av Madde och Loffe efter en stund. Skrittade fram och jobbade lite med att göra halt. Sen arbetade vi med traven, där fokus låg på ställning och takt, jobbade volter och serpentiner på samma sätt som för Anis i tisdags.

Galopperade igång på en stor mittvolt och övade på lite övergångar mellan trav och galopp. Gick riktigt fint idag. Tog en skrittpaus, och sen när jag skulle trava igång igen så är Nero plötsligt halt fram?!


Hoppade av och kikade så han inte fått en sten i hoven, men ingenting där. Gick med honom en bit och lånade sedan en longerlina och longerade honom. Å mycket riktigt är han halt fram. Såg ut att vara höger fram.

Så det var bara att skritta upp till stallet och hämta ut Madde. Gick och sprang med honom, och jodå, han var halt, helt klart!


In på gången, plockade bort utrustning och kände igenom båda benen. Lite lätt gallig över kotorna, men inget särskilt, möjligen lite värmeökad, men det är svårt att säga när han blivit riden och dessutom haft lindor på sig.

Han fick stå på gången en stund, och när vi skulle gå in i boxen, så var han riktigt halt. Är inge värmeökad i hovarna och har ingen direkt puls???!!!


Masserade båda frambenen med Arnikagel och satte på stallbandage, så fick Nero komma in i boxen en stund.


Åkte hem och sen tillbaka till stallet vid 18-tiden igen.

Nero låg i boxen och vilade när jag kom dit, vilket i sig inte är så ovanligt, för det gör han bortemellanåt, ligger och äter hö!

Tog ut honom och kände, fortfarande ingen större skillnad. Tog ut honom och gick/sprang med honom för resten av stallkompisarna....å vi är samtliga överens om att han nog är halt höger fram....  


Så jag smorde med arnikagel igen och så blir det stallbandage under natten så åker jag dit imorgon bitti så får vi se hur det har utvecklat sig under natten...


Mattes plutt...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards