Chocolicious

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Malin - 30 maj 2013 20:56

Jag hinner knappt planera färdigt för en del innan det ändrar sig och blir nya bud.

Har ju fått klart att jag får stå kvar i stallet hela nästa år, och att jag får stå på ridskolan i sommar men att det blev en liten lucka i när hästen vars stallplats jag står på nu kommer tillbaka, och när ridskolehästarna skulle åka. Å då var ju planen att jag skulle ta hem Nero och Bosse på sommarbete under två dygn.


Men idag fick jag besked om att de tvingats ta bort en ridskolehäst, varför det finns en box ledig och jag slipper därmed ta hem dem på sommarbete under ett par dygn, utan kan ställa ner Nero på ridskolan den 6/6 när Sessan kommer hem. Skönt att slippa flytta runt så mycket.


Idag hade jag ett besök hos frissan på morgonen, lite olika möten mitt på dagen och stallet på eftermiddagen.

Nero hade rullat sig riktigt ordentligt och var således väldigt lerig idag. Så det blev en ordentligt rengöring innan det gick att skönja en häst under all smuts. Så efter en rejäl rykt, medicinering så tog vi en sväng ut och betade lite gräs. Detta är något som Nero verkligen uppskattar.


 


I solskenet idag syntes det tydligt att Neros apelkastning börjar komma fram allt mer. Ser lite roligt ut, men jag tycker det är sjukt snyggt med mörkt apelkastade skimmlar, så jag hoppas han får behålla fläckarna ett bra tag  


 



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards