Chocolicious

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Malin - 8 juni 2013 19:31

Åhhh vad härligt med en ledig dag!

Var uppe tidigt imorse eftersom jag hade utsläpp av Nero, och var på plats i stallet redan vid 7.30 Nero mumsade förnöjt på sitt hö, så jag tog en sväng upp till privatstallet där Madde hade morgon, och snackade lite skit. Sen gick jag ner och hämtade med mig Nero och släppte honom i hagen, sen släppte vi ut de andra hästarna. Nero verkade ganska nöjd i sin hage, och såg inte särskilt stressad ut, men det ska bli skönt att släppa ut honom på stor hage igen. Hoppas kunna göra det imorgon igen!


Gick tillbaka ner och mockade ur Neros box och fyllde på med vatten. Han har ju vattenkopp, men den är så hårdtryckt, och hitills har jag inte sett honom trycka på den, trots att han är van med vattenkopp från privatstallet. Så jag har säkrat upp med en hink oxå.


Sen blev det att knata upp till transporten och fylla på foderhinkar och höpåsar. Idag åkte nämligen Nybyggets hästar hem för sommaren, så förhoppningsvis kommer jag att kunna ställa ner min saker i en av de lediga boxarna imorgon.


Resten av dagen har spenderats utomhus i det strålande solskenet på mitt favoritsätt....gäller att jobba på lite bränna medan solen skiner!


   


Blev en ny tur till stallet i eftermiddag för att släppa in Nero igen, eftersom Minna jobbar i helgen så har jag alla in och utsläpp. Nero verkade nöjd över att få komma in i boxen och tuggade förnöjt på sin eftermiddagsmat!


Kvällen blev det premiärgrillning för vår del, och vi grillade jättefint grillskivor av vildsvin, blev mycket gott och en toppenstart på grillsäsongen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards