Chocolicious

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Malin - 4 juni 2013 22:30

Ja idag har jag för ovanlighetens skull hunnit med att sitta på två olika hästar, varav ingen var min egen.

Hade ju lovat Madde att rida Loffe idag, och då hon var på plats och skulle rida Chicago så tog vi en gemensam tur till ridhuset pga regn utomhus.

Skrittade fram och jobbade lite lösgörande innan vi travade igång. Mindre flygigt idag, troligen pga att jag var mer van vid hans steg än förra gången. Iaf så flyttade jag lite på honom, jobbade med takt och form på volt och spår. Galopperade igång och då började han fiffla och byta bak för mig. Så då bytte jag och Madde häst en stund, så hon kunde känna ifall det var han eller jag som fick till det.


Så nu har jag även provridit Chicago, å det var en helt annan häst än Loffe. Mjuk som en fåtölj med en stor härlig galopp och en lagom medgörligt gungig trav. Red honom på hackamore idag då han har oprerat bort en vargtand för en veckan sedan, men det gick så fint. Som att rida med sytrådar i handen.


Det visade sig att Loffes fifflande berodde på mig, så vi bytte häst igen och Madde guidade mig lite. När ridskolan skulle påbörja sin lektion gick vi vidare till utebanan och fortsatte passet där, eftersom det lämpligen slutat regna. Så det blev ett ordentligt genomkörarpass med mycket galopparbete, lite byten, förvänd galopp...å slutligen provade jag att sitta ner i traven...yihaa!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards