Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Brr....

Av Malin - 24 september 2013 21:15

Nu börjar det allt bli höst på riktigt. Minusgrader på morgonen, och blir ingen riktigt värme på hela dagen trots att solen skiner. Sov ju till lunch eftersom jag jobbade inatt, och jag var iskall om fötterna när jag kröp till sängs imorse, och var tyvärr lika kall när jag vaknade vid lunch. Suck...den här årstiden fryser jag ständigt!


Tog en liten sväng ner på stan och lämnade tillbaka biblioteksböcker och hittade ett par snygga hösttröjor på HM.

Åkte därefter till stallet och tog tag i dagens projekt. Mockade och fixade maten medan Nero mumsade eftermiddagsmat. Sen tog jag ut honom, borstade och klädde på .För vår del väntade ett dressyrpass på utebanan idag. Trevligt med solsken, men ganska kyligt trots allt. Red ett standardpass med lösgörande flytta bakdel på volt och red sen öppna längs spåret. Nero svarar så himla fint på detta, blir väldigt bärig och spänstig. Övade lite övergångar skritt-trav och i galopparbetet fortsatte vi med fattningar och avsaktningar. Känslan blir lite bättre för varje dag, och felfattningarna blir färre och färre, idag blev det bara fel en gång. Mycket beröm!

Avslutade med att rida lite 10m volter i trav, ingår ju i programmet till helgen, så det är bra att känna lite på de olika delarna.


Efter avslutat träningspass så väntade dusch för Nero...igen!

Blir lite tätt med badandet just nu, men det beror ju på att det är fotografering imorgon, och en viss liten pålle gillar att rulla sig. Så nu blev det ny schamponering och utredning av man och svans. Nero är så himla söt när vi duschar, för han ska alltid avsluta med att dricka vatten direkt ur slangen när jag spolar huvudet på honom. Så då står han där och sippjar vatten, tar gärna munstycket i munnen direkt, så han kan suga i sig vattnet. Knasbollen min!


På med pyjamasen och tillbaka till boxen för lite gottigheter. Får bli fleecetäcke på under natten och så knoppar jag imorgon bitti. Så håller vi tummarna för att det blir en fin dag imorgon, även om det i nuläget verkar bli väldigt kallt....brr!



Sötnosen nybadad och iklädd pyjamas   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards