Chocolicious

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Stolt!

Av Malin - 29 september 2013 23:20

Idag får jag faktiskt säga, för en gång skull att jag är väldigt stolt över mig själv! DET är en härlig känsla!


Så vad har hänt idag...sov ju till lunch efter att ha jobbat sista natten av dessa tre, och direkt efter frukost så bar det av till stallet. Mockade och fixade maten åt Nerobus, som verkade ta det lugnt i hagen tillsammans med Bosse.

Sen hämtade jag in Loffe från hagen för att borsta och låta honom äta lite hö i boxen innan det var dags att knoppa honom. Vilken skillnad, han har väldigt mycket tunnare man än Nero, så det blev väl 5 knoppar eller nåt. Var klart på en kvart   


Hann med att titta på Maddes första ritt med Chicago innan jag gick in för att sadla Loffe och klä på mig själv. Vandrade in i ridhuset och började skritta fram. Travade igång och hej och hå...hade glömt bort vilken trav den hästen hade. Tycker dock att jag ändå fick en ok känsla så länge jag red lätt. Sen skulle jag börja galoppera igång honom och det gick inte alls. Han vart lång och tung med massor av turbo, tacksamt nog hade jag Madde som coachade mig så efter lite trixande och väldigt myclet ridande från min sida så hittade jag känslan och fick honom med mig istället. Men det är väldigt mycket häst att rida ihop. Fick fokusera till 200% för att ha honom på rätt plats. Men allt eftersom så släppte det och jag kunde både trava nedsuttet och galoppera med en ok känsla.


Sen var det bara att bege sig ner till tävlingsbanan i det andra ridhuset och invänta vår tur.

Väl därinne var jag superfokuserad och fick till en ritt som kändes riktigt bra, med de mått mätta att jag har ridit hästen 2ggr tidigare och senaste var för tre månader sen. Å det är som sagt inte någon lätt häst att rida.

Programmet flöt på utan några direkta missar, utan endast att han blev lite låg i formen och lite väl mycket turbo stundtals. Men annars gjorde vi allt på rätt ställen och jag höll ihop det hela på ett riktigt bra sätt. Skön känsla att komma ut och vara nöjd med sin insats!


Å av Maddes reaktion så var nog även hon ganska nöjd med vår prestation.


Skrittade av honom nere på utebnan och sen kommer Madde med protokollet, å gissa om jag blev både glad och väldigt överraskad när vi ridit ihop 63,67% och låg på en tredje plats   

Så jag skrittade runt en stund till, sen halkade vi ner till en fjörde plats och jag visst att jag inte skulle vara med till häst på någon prisutdelning iallafall. Så då fick Loffe komma in i boxen och njuta av eftermiddagsmaten.


Å vi slutade faktiskt på en femte plats av totalt fem placerade, och fick således rosett och plakett för vår ritt!!!


Så jag är så sjukt stolt över att jag lyckades få till ett så pass bra resultat på en häst som jag knappt ridit innan!


Massvis med beröm och morötter till Loffe och ett stort tack till Madde som lånade ut sin pålle!


Kommentaren från domaren löd;

Trevlig och jämn men något framtung och vill bära iväg lite mot slutet av programmet!


Madde ska tydligen ha fångat det hela på film, så får jag den av henne så lägger jag ut den här!


Imorgon ska jag ringa Husaby och försöka få en tid för Nero så snart det bara går!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards