Chocolicious

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Malin - 4 januari 2013 19:19

Idag hade vi således planerad uteritt tillsammans med Madde & Loffe så snart jag vaknat. Åkte således direkt till stallet, mockade och sedan plockade vi in Nero och Loffe.


Idag var det dags att prova hoppsadeln efter omstoppningen. Satte en nytt schabrak med vit undersida, så jag lätt skulle kunna se hur sadeln tryckte under passet.

Vi skrittade iväg och tog idag turen runt masten. Nero verkade nöjd över att komma ut och bjöd på fint. Känns naturligtvis lite ovant att rida i hoppsadeln, men Nero kändes mer nöjd än tidigare i den sadeln. Han sökte sig självmant nedåt istället för att trycka upp som han gjorde innan omstoppningen, vilket jag tror berodde på att sadeln tryckte runt manken.


Red mycket trav och ffa galopp idag. Nero bjöd på fint och det blev nyttig konditionsträningen idag då vi låg ganska långa sträckor och bara rullade på i galoppen. Gjorde lite avsaktningar och nya fattningar bortemellanåt för stärka liksidgheten för honom. Vi mötte lite av varje idag, men inget som var särskilt spännande om man frågar Nero.


Avslutade med att skritta av hemåt i lugnt mak på långa tyglar.


Fick nya träningstider för Anis, så det blir träning 15/1 samt en tvådagars 1-2/2. Ska bli jättekul och Nero och jag har anmält oss till alla tillfällena.



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards