Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Huggormsbiten...

Av Malin - 24 april 2014 23:29

Usch... Idag hände något som jag fruktat så länge. Min älskade Bagheera blev huggormsbiten :'(
Som tur är såg jag när det hände och plockade in honom på direkten. Kontaktade Vet som bad oss komma in omedelbart med katten. Så vi åkte dit och Bagheera fick infart satt i benet och blodprover tagna. Sen kopplades dropp på och han fick smärtlindrande. Så vi satt på kliniken stora delar av dagen för övervak.
Till min stora glädje verkar det endast ha varit ett torrbett, dvs där ormen inte sprutar in giftet. Blodproverna såg bra ut och Geeris verkade som vanligt, bortsett från att sov en del av smärtlindringen.

Finaste killen med dropp kopplat.
När vi slutligen blev utskrivna och fika åka hem var vi båda trötta men nöjda. Noonin firade med ett par godisbitar och sovstund i solen...

Här syns svullnaden i den bitna tassen ganska väl....

Tur man har snälla stallkamrater som ställer upp när det verkligen behövs. Hade ju hovis inbokad idag, men Minna ställde upp och roddade med detta, och dessutom ställde hon upp med mockning och iordningställande av mat till Nero. Guld värt!!!

Så Nero fick en oplanerad vilodag idag, men han tog nog ingen större skada av det ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards