Chocolicious

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Malin - 20 januari 2014 19:35

Efter ett fint tömkörningspass och en härlig uteritt väntade idag ett skrittpass för Nerovännen. Eftersom jag hade förmiddagen fri passade vi på att utnyttja dagsljuset och använda utebanan till dagens aktivitet.

Var perfekt underlag med lagom mycket snö, dvs 1,5dm och dessutom väldigt lätt snö, vilket blir perfekt motstånd för ett skrittpass. Nero trampade på och verkade ganska nöjd och glad, dock inte lika glad som Willia i hagen bredvid ridbanan, för hon bjöd på samtliga skolor ovan mark och for som en räserråtta längs staketet. Å vad gör min stjärna - jo han kikar lite under lugg och undrar vad den knäppa pållen sysslar med. Ingen mening att hetsa upp sig när vi är mitt i ett arbetspass...älskar den attityden hos min stjärna   


Så efter 40 minuters skritt med höga benlyft och lite kringelkrokar och lätt flytt för skänkeln så ansåg vi oss klara. Nero fick komma ut i hagen och mumsa hö tillsammans med Bosse. Jag hann med att tvätta ytterligare en maskin, och så det sedvanliga stallarbetet.


Resten av veckan ser ut enligt följande;


Tisdag - Dressyrpass i ridhuset

Onsdag - Hoppas kunna köra markarbete i ridhuset, men det beror på hur mycket annat folk som är där, annars blir det ett lättare dressyrpass

Torsdag - Dressyrträning för Ola

Fredag - Vilodag

Lördag - Uteritt

Söndag - Dressyrpass eller markarbete beroende på vad det blev på onsdagen


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards