Chocolicious

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Malin - 17 maj 2015 22:59

Alltså....idag var verkligen en vidrig dag. Det är 17:e maj, och det är fem grader utomhus och regnet fullkomligt vräker ner. Känns ju underbart att det är knappt 4v kar tills min semester börjar. SUCK!


Sov av vid lunch idag efter helgens två nätter och fick verkligen övertala mig själv att gå upp, klä på mig och åka till stallet. Hade lunchfodring idag, så jag fick klä på mig regnstassen och bege mig ut i skiten. När samtliga hästar fått lunch var det en välsignelse att få vara inomhus och mocka boxar och hänga fram höpåsar. När allt innejobb var avklarat fanns det ingen åtvändo. Hämtade Nero från hagen och han såg måttligt lycklig ut, dyngsur och måttligt sugen på en ridtur. Men det är bara att gaska upp sig och klä på både mig och hästen allt som kan skydda mot vätan. Fick bli runt skolan idag, med tillägg av den fina galoppsträckan som man kan rida fram och tillbaka på. Idag körde vi tvådelat med fasta ringar och remontnosgrimman vilket Nero verkade gilla. Han kändes riktigt nöjd och fin. Var fint underlag av allt regnande, så vi jobbade på med mycket galopp.


Tillbaka i stallet tog det ytterligare 40 minuter att torka och smörja allt läder, rengöra benskydd och hänga saker på tork. Hem för att byta om och sen vidare till mamma och pappa för fika och höhämtning. Fick tacksamt nog hjälp av sambon idag, så det gick hyffsat snabbt.


Imorgon väntar KRUT-träning, hoppas på bättre väder!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards