Chocolicious

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Malin - 23 maj 2015 22:00

Så var denna tävlingsdagen till ända. Är ganska nöjd med dagens resultat med tanke på förutsättningarna. 

Förmiddagen i stallet flöt på fint då killarna verkade nöjda i sina boxar när jag kom. Så efter att ha mockat, fixat maten och packat transporten så fick Dino komma ut i hagen och Nero på gången. Knoppade och klädde på så vi var klara att åka i tid. 

 


Väl på plats sadlade jag och vi begav oss in på framridningen. Nero kändes fin och med på noterna idag. Fick en fin känsla på framridningen och valde att enbart Fokusera på första klassen. Inne på banan kändes han lite loj, men genomförde programmet utan några direkta missar eller konstigheter. Kände mig ganska nöjd när vi kom ut. Blev dock lite missnöjd när resultatet kom, då jag tycker vi fick ganska snåla poäng. Red på 64,091%, så det var ändå godkänt resultat. Men jämfört med förra tävlingens 63,5% för en mycket sämre ritt så var det inte bara jag som reagerade på låga procent den här gången. Nero fick komma in i transporten och vila samt äta medan jag kikade på de andra. 


LA:3 gick betydligt mycket bättre än senast, idag bjöd han dock på ett galoppombyte i den förvända galoppen, där vi förlorade mycket poäng pga koefficienten. Red ihop 60,429% vilket var ett ok resultat med tanke på det som hände. 


Resterande lagmedlemmar gjorde fina ritter och vi kom därmed tvåa i omgången och trea totalt med laget!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards