Chocolicious

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Malin - 11 september 2015 22:30

Idag stod ridning av båda mina killar på agendan - kul!

Så Nero fick vara först ut med ett dressyrpass på ridbanan. Är så satans mycket älgflugor just nu att jag knappt orkar rida ut. 


Idag körde vi på kandaret och red ungefär samma övningar som Anis-träningen innehöll. Red öppna längs spåret med lite mer tvärning, så han verkligen fick ta i. Red förvänd sluta genom att lägga en volt tillbaka och sen förvänd sluta tillbaka till spåret. 

Bakdelsvändningar och lite skänkelvikningar på diagonalen. I galopparbetet jobbade vi med tempoväxlingar och upptag i galoppen. Mot slutet blev han väldigt reglerbar och fin. Riktigt nöjd med dagens ridpass. 

 


Byte av häst och Dino är så nöjd när han får komma in och stå på stallgången. På med sadel och träns och så var vi redo för ett ridpass. 

 

Min snygga lillkille!


Dagens ridpass blev en genomgång av samtliga gångarter och lite vägar. Tror jag behöver plocka fram min gelpad och lägga under framvalvet då Dino ändrat sig i kroppen och plötsligt fått världens manke. Så idag hamnade sadeln lite väl hårt på boxarna då den sjönk ner över manken. 


Annars sköter han sig otroligt bra och verkar tycka det är roligt att vara igång igen. 


Nu väntar tre nätter för min del, så killarna får dela på helgen med varsin riddag och varsin vilodag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards