Chocolicious

Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Malin - 14 juni 2016 20:45

Nero hade äntligen vilodag idag och fick skrota runt i hagen.

Hade tänkt mig en uteritt med Dino, men så fick jag syn på att Anna hade plockat fram markbommar på ridbanan, och då blev jag lite sugen.

Vi har ju tidigare bara testat att skritta över en enstaka markbom, men han går ju över stockar i skogen och skuttar över diken, så varför inte.

Sagt och gjort så fick Dino sitt första markarbetespass idag.

Bommarna var bra placerade för en unghäst, då de låg en och en.

 


Skrittade fram Dino utanför bommarna och sen började vi med att skritta över de längs långsidan. Nemas problemas sa Dino och klev över, la ihop så vi skrittade hela varvet runt över bommarna och sen provade vi även att skritta över bommarna på en volt. Även det gick fint.

Travade igång och nu fick Dino göra samma arbete i trav. Inte en reaktion utan han travade snällt över alla bommar. Avslutade med att galoppera över bommarna längs lång och kortsidan. Även detta avlöpte helt okomplicerat och Dino bjöd på fina språng över bommarna.

Red inte längre tid än 20 minuter så han inte blev trött utan behöll känslan av att det var roligt och att jag var så nöjd med honom.


Snart inhoppad med andra ord   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards