Chocolicious

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Malin - 17 juni 2016 20:30

Japp, när jag väl fick starta med en ny antibiotikakur imorse så har det lugnat ner sig.

Väntade med stallet till eftermiddagen med en förhoppning om att antibiotikan skulle hinna ha lite effekt och att jag förhoppningsvis skulle kunna rida, helst båda hästarna!


Förmiddagen spenderade jag och sambon tillsammans och uträttade lite ärenden.

Hämtade bla ut ett paket på posten...

 

Så nu har jag laddat upp med läsning till semestern...härligt!

Hann även med att träffa Erika en stund och prata lite häst, har köpt ett flugtäcke av henne som jag hämtade idag. Ett Mark Todd som jag spanat på en period, men det är alltid så svårt att veta storlek. Så nu fick jag köpa hennes 145-täcke, tror det kommer att passa på Nero, men att Dino behöver en storlek större, ffa eftersom han fortfarande växer.

Å det passade superbra på Nero.

 


I stallet började med jag att fixa i stallet med mockning och mat.

Hämtade sedan in Nero som idag fick ett pass på banan. Körde ett lösgörande pass där vi kände igenom samtliga gångarter och med mycket fokus på sidvärtsrörelser. Är ju tävling med debut i MsvC nästan lördag, så nu är det finslipning som gäller. Red mycket delar ur programmet och planen är att försöka åka till ridhuset under helgen för att kunna rida igenom programmet på lång bana.


Dino fick komma ut i skigen en sväng, Han kändes väldigt pigg idag och bjöd på fint arbete. Blir mycket trav och galopp på den lilla slingan vi rider, och konditionen blir allt bättre. Dino vet precis vart vi brukar galoppera och idag fattade han nästan galopp från skritt för att han blir så ivrig.


Resten av dagen har ägnats åt jordgubbar då vi köpte 36 liter som vi rensat och förpackat. Mums!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards