Chocolicious

Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

Longering...

Av Malin - 18 februari 2017 20:00

Jag är fortsatt sjuk och har spenderat merparten av dagen i soffan med en fleecepläd över mig.

Hade stallet på eftermiddagen idag, och idag fick båda killarna bli longerade då jag inte är i skick att rida, eller springa med tömmar, så då fick de jobba lite självständigt och jag kunde mest trampa runt i en liten ring.


Nero fick vara först ut. Intressant är att när jag hämtade hem Nero så gick han inte att longera alls pga hur han blivit behandlad. Han blev helt hysterisk och sprang runt som om han hade tomtebloss i rumpan. Men i takt med tilliten till mig så har de gamla obehagen ersatts av positiva upplevelser och han är helt okomplicerad att longera.


Så idag blev det fokus på mjukt arbete i endast grimma och inspänning. Då får både munnen och kroppen vila och med en fjädrande inspänning till grimman så väljer han själv hur mycket tryck han lägger i grimman.

Så han fick jobba i både skritt, trav och galopp i båda varven. Han gjorde ett jättefint jobb och kom upp och loss så fint över ryggen. Nyttigt att se hur han i höger varv, som är hans svåraste varv först blir väldigt kort i innersidan och inte riktigt vill runda till och mjukna, men allteftersom han märker att han får minsatt bära runt på sig själv så blev han superfin. Så nöjda med dagens jobb.


Dino näst ut, och även han jobbar så fint i endast grimma och inspänning. Det är en fröjd att longera båda mina herrar som jobbar på med fullt fokus och så fina i kroppen, å det känns som att hålla i sytråd när han håller i longerlinan. Mäktig känsla! Även Dino fick jobba i samtliga gångarter, men ett kortare pass än Nero.


Kan för övrigt meddela att Zoe mår bättre idag, vilket känns skönt efter gårdagens insats!


Bjuder på en bild från förra året...när jag promenerade med båda buskillarna. Noterar att Dino ser väldigt bebbig ut på bilden...  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards