Chocolicious

Direktlänk till inlägg 23 april 2017

Dressyrtävlings Karlskoga Häststportklubb - Dino

Av Malin - 23 april 2017 21:00

Så var dagen som jag väntat på så himla länge, äntligen här!


Tidigt uppe imorse för att äta frukost och göra mig i ordning. Hade starttid 09.49, så det kändes som en ganska bra starttid för första tävlingen. Åkte till stallet vid 8-tiden, fixade lite i stallet, släppte ut Nero medan Dino fick mumsa hö inne. Fullkomligt nöjd med det.

Tog ut Dino på gången, tacksamt nog hade han inte lortat ner sig inatt. Knoppade manen, vilket var lite trixigt då Dino skavt av lite man mitt på, så det blev flera stora knoppar och några lite mindre. Men vad göra...

På med täcket och så lastade vi. Rullade 10 minuter till tävlingsplatsen och lastade ur igen. Dino skötte sig med den äran och kikade sig bara nyfiket omkring. Klädde på oss och hoppade sedan upp. Vi skrittade iväg och skrittade bort förbi ridbanan och upp mot vägen. Lite spänd Dino som spanade på allt spännande, men han skötte sig toppenfint och gick snällt fram.

Tog oss in på utebanan där vi var fem ekipage på 20x40, lite i minsta laget. Men Dino fortsatte att visa sig mogen uppgiften och skrittade snällt runt med mig på ryggen. Travade igång och då var det fullt fokus på mig och jobbet. Han kändes väldigt fin på framridningen så här travade vi runt ganska kravlöst och avslutade med ett par varv i galopp, mest för att rida igenom honom lite. Skrittade sedan upp mot ridhuset där Dino utan att tveka passerade alla avspärrningar och när det var vår tur så kikade han in i ridhuset genom den lilla dörren och gick snällt in.


Väl inne i ridhuset så spanade han sig omkring och verkade konstatera att, ja här har vi ju varit förut. Inte det minsta brydd över varesig dressyrstaket eller domarbåset. Skrittade snällt runt och sen travade jag något varv under lättridning.


När det var våren tur körde vi igång och Dino skötte sig helt exemplariskt. Gick fram överallt, gjorde det jag bad honom om på rätt ställe och det kändes väldigt bra. När vi kommit drygt halvvägs genom programmet så var det dock en häst på utsidan av ridhuset som sprätte upp grus på plåtväggen, så Dino såg inget, men hörde ju hur det smattrade till bakom honom. Å han blev så skraj att han nästan satte sig. Detta medförde ju tyvärr att han blev lite spänd genom slutet av programmet, men trots detta så gjorde han det jag bad om och vi kunde avsluta som tänkt.


Denna lilla miss drog ju ner procenten så vi slutade på 55%, men jag kunde inte vara mer nöjd med honom. VIlken stjärna och vilken klippa han är. Det där är något att jobba med för framtiden!


Film kommer att komma, men just nu bjuder jag på härliga bilder på min snygga kille   


Från framridningen...

                               


Å så lite bilder inne från tävlingsbanan.. 

       

Denna bild är precis när det smattrar till i väggen...

   

Världens bästa Dino


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards