Chocolicious

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Malin - 1 juli 2011 23:28

Idag bjöd förmiddagen på lite svalare väder med regni luften. Riktigt skönt hästväder med andra ord.

Åkte till stallet på morgonen och började med att dressyra Alcytano på banan. Vi blev lite ovänner eftersom han inte riktigt bjöd till idag utan mest gick och tjaffsade. Fick jobba igenom ordentligt innan vi kunde avsluta i god anda. Jobbade fortsatt mycket med kombinatioer av övergångar, volter och rakt spår.


Efter att vi var klara hämtade jag in Jerez som lyckats krångla av sig grimman i hagens lerigaste del   Satte på de nya benskydden både fram och bak samt kapsonet för en hoppstund på banan. Plockade fram lite olika varianter, bla två svart/vita bommar som låg genom ett hinderstöd genom vilket vi promenerade. Sen tog jag även fram ett par vita cavalettis som är vändbara till tre olika höjder. Började med lägsta höjden på ett voltspår så vi kunde skritta över dem ett par gånger. Höjde dom till mitten läget för lite trav och avslutade med att ställa ut två stycken på varsin del av en volt på det högsta läget så han fick ta ett par skutt. Jerez var superduktig och hoppade så fint över cavalettisarna, men oj så svettig och trött han blev. Avslutade med att berömma massor och skritta av med morötter som tilltugg  


När jag väl kom hem igen sken det plötsligt upp och blev jättesoligt och skönt. Låg en stund på gräsmattan med en bok och filade på brännan  

Efter en hel månads vila från löpningen pga smärtor i en höft beslutade jag mig för att testa idag igen, har ju kört powerwalking varje dag de sista veckorna och inte känt något i höften. Å döm om min lycka när jag genomförde ett superpass utan minsta smärta i höften och med riktigt god känsla i kroppen!  

Nu bli´re åka av      

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards